Vakcursus Vaardigheden receptionist(e)

Leer op een professionele wijze zorgdragen voor de receptie

Aanmelden


MBO 2 opleiding medewerker receptie

Ben jij het visitekaartje van het bedrijf?

Vaak is het contact met de receptionist(e) het eerste contact dat een potentiële klant of partner met een organisatie heeft. Niet voor niets wordt de receptionist(e) vaak het visitekaartje van de organisatie genoemd. Aan een receptionist(e) worden dan ook vaak de nodige eisen gesteld. Vandaar dat we in onze module Vaardigheden receptionist(e) veel aandacht besteden aan de communicatieve vaardigheden via de balie en telefoon.

Eigenschappen

Niveau-indicatie
De training Vaardigheden receptionist(e) behandeld vakgerichte onderdelen uit de mbo-niveau 2 opleiding Medewerker secretariaat & receptie of Assistant Business Services
Doelgroep

Iedereen die werkzaam is op een receptie.

Tijdsduur

Deze training bestaat uit 4 lessen van 2 uur, inclusief toetsing.

Locatie

Deze training wordt op de locatie van CTC Talent in Veenendaal gegeven.

Persoonlijke training

Bij een persoonlijke training volg je de lessen onder begeleiding van een docent.

Training voor groepen
Vanaf 4 deelnemers

Groepen volgen een klassikaal lesprogramma, met veel afwisseling tussen uitleg en praktische oefeningen.

Data
Aan deze training is geen vaste startdatum verbonden.

Prijs

Op aanvraag.

receptionists

Inhoud

Programma

  • Werkzaamheden van de receptionist(e)
  • De receptionist(e) als visitekaartje
  • De receptieruimte
  • Communicatie & empathie
  • De telefoon bedienen
  • Gespreksnotitie en documentatie
  • Crisis telefoon
  • Wisseldiensten
  • Klachtenbehandeling
  • Toetsing


Resultaat

  • Je leert jezelf te presenteren als het visitekaartje van het bedrijf.
  • Je krijgt inzicht in de verschillende werkzaamheden die bij jouw taak als receptionist(e) behoren.
  • Je krijgt inzicht in verschillende vormen van communicatie.
  • Je leert beter luisteren en waar te nemen.
  • Je leert op een professionele wijze de telefoon te bedienen en gesprekken te noteren.
  • Je leert zorgdragen voor de receptieruimte van de organisatie.
  • Je leert klachten op een nette manier af te handelen.


Heb je de hele training gevolgd, dan ontvang je het certificaat.

Wil jij je verder ontwikkelen?

mbo gesprek

Aanmelden

Je schrijft je in door invulling van het inschrijfformulier. Nadat het formulier is ontvangen, wordt er contact opgenomen om een intake-/adviesgesprek in te plannen.